Recentele modificări aduse Legii contabilității au fost corelate cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile

Search in sidebar query

În Monitorul Oficial nr. 453 din 24 mai 2023 a fost publicat OMF nr. 1.447/2023 pentru modificarea și completarea unor reglementări privind documentele financiar-contabile, act normativ care corelează recentele modificări aduse Legii contabilității cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile.

MF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, până la emiterea Legii nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilității nr. 82/1991, atât Legea contabilității, cât și reglementările emise în aplicarea acesteia prevedeau o durată de păstrare a documentelor financiar-contabile între 5 și 50 de ani. Durata de 50 ani se referea la statele de salarii. Prin Legea nr. 195/2022 prevederile referitoare la păstrarea statelor de salarii au fost completate în sensul că „începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligația legală de a depune declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, la Agenția Națională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani”.

Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.