Executivul a adoptat un proiect de lege pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice, document care are în vederea eficientizarea activității autorităților și instituțiilor administrației publice în domeniul arhivistic și integrarea practicii arhivistice românești în cadrul general al practicii arhivistice din Uniunea Europeană. Potrivit unui comunicat al Guvernului, prin proiect se stabilește clar cine are sarcina de a arhiva documentele electronice, mai exact creatorul ori deținătorul documentelor.
Totodată, se reglementează faptul că autoritățile/instituțiile publice vor putea realiza arhivarea electronică a documentelor fără a mai parcurge proceduri de acreditare/notificare specifice unor operatori economici care desfășoară operațiuni în scop comercial. De asemenea, se definesc noțiunile de „arhivă electronică”, „arhivare electronică”, „depozit de arhivă electronică” și „document electronic”, se stabilesc unele obligații în sarcina creatorilor și deținătorilor de documente electronice.
Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.